Avviser krav om lovlegkontroll
Hjelle skule • Fylkesmannen avviser krav om lovlegkontroll frå Nøttseter, Hesjedal og Hepsøe.
I kommunestyret i oktober 2017 fremja dei tre kommunestyrerepresentantane Nils-Anders Nøttseter (MDG), Gisle Hesjedal (Ap) og Tone Hepsøe (Ap) krav om lovlegkontroll i sak 97/17 - Godkjenning av planprogram reguleringsplan for Hjelle skule 61/2 m.fl.
På kommuenstyremøtet i februar var saka oppe att, då med administrasjonen si vurdering av lovlegkontrollen.
Hesjedal gjekk då i strupen på administrasjonen si vurdering og varsla allereie då at det ville bli fremja krav om lovlegkontroll igjen når reguleringsplanen blir vedteken.
Avviser kravet
Det skrittet kan det tyda på at dei må gå til, for no har fylkesmannen avvist kravet om lovlegkontroll.
– Det er kommunale «avgjørelser» som kan vere gjenstand for lovlegkontroll etter koml. § 59 nr. 1. Det ligg i det at det er den endelege avgjerda i ei sak som kan vere gjenstand for lovleg- kontroll. Avgjerda treng ikkje vere eit enkeltvedtak etter definisjonen i forvaltningslova § 2. Det kan ikkje krevjast lovlegkontroll av prosessleiande avgjerder, likevel slik at det kan krevjast lovlegkontroll av avgjerder etter koml. § 31 om eit møte skal haldast for opne eller lukka dører, og avgjerder om ugildskap, skriv fylkesmannen generelt om lovlegkontroll.
– Som det ovanfor er gjort greie for er det etter lova sin hovudregel «avgjørelser» som kan vere gjenstand for lovlegkontroll. Fylkesmannen si mynde til å utføre lovlegkontroll er som følgje av dette tilsvarande avgrensa, skriv fylkesmannen og viser til odelstingsproposisjon nr 17 (2008-2009) side 33 kor dåverande Kommunal- og regionaldepartementet gjev ei uttale korleis Fylkesmannen sin kompetanse er avgrensa.
– Om ei avgjerd er for ein «avgjørelse» i kommunelova si forstand å rekne må etter dette vurderast konkret. Eit vesentleg moment vil vere kva for rettsverknader avgjerda har. I utgangspunktet er det avgjerder som avsluttar ei sak, det vil seie avgjerder som er bestemmande for realiteten i saka, som vil kunne vere gjenstand for lovlegkontroll. Det er i motsetnad til prosessleiande avgjerder, det vil seie avgjerder som er fatta som eit ledd i handsaminga av ei sak, men som ikkje etablerer rettar eller pliktar som gjeld realiteten i saka.
– Som det går fram (av plan- og bygningslova § 4-1, journ.mrk) er ikkje fastsetjing av planprogram den avsluttande avgjerda i reguleringssaka. Fastsetjing av planprogram er berre eit ledd i prosessen fram mot eit eventuelt planvedtak. Planprogrammet er såleis ikkje den endelege avgjerda i saka.
– Fylkesmannen finn etter dette at kommunestyret si avgjerd i sak 97/2017 ikkje var ein «av- gjørelse» etter koml. § 59 nr. 1. Vilkåra for å handsame kravet er derfor ikkje oppfylt. Kravet vert derfor å avvise, konkluderer fylkesmannen.