Lokal | 14. sep. 2016

God driv i Endelausemarka

E39 Svegatjørn-Rådal. Sjå bildeserie frå då formannskapet fekk omvisning i Endelausemarka. Tempoet har tatt seg opp etter sommaren.

God driv i Endelausemarka
Formannskapet fekk onsdag ei omvisning av Arne Eltvik frå Statens Vegvesen i Endelausemarka (foto: Andris Hamre)
Andris Hamreonsdag 14. sep. 2016 13:51

Bildeserie:

Slik såg Kvernatjørn ut då Midtsiden vitja området i 2014 (foto: AH)
Slik såg Kvernatjørn ut då Midtsiden vitja området i 2014 (foto: AH)
I dag er tjørnet tappa ned, men skal fyllast opp igjen når vegen er ferdig (foto: AH)
I dag er tjørnet tappa ned, men skal fyllast opp igjen når vegen er ferdig (foto: AH)
Men delar av tjørnet er fylt ut av steinmassar (foto: AH)
Men delar av tjørnet er fylt ut av steinmassar (foto: AH)
For Skogafjelltunellen kjem ut i skråninga ned mot tjørnet (foto: AH)
For Skogafjelltunellen kjem ut i skråninga ned mot tjørnet (foto: AH)
Før vegen skrår i terrenget opp mot Lyshorntunellen (foto: AH)
Før vegen skrår i terrenget opp mot Lyshorntunellen (foto: AH)
Kor det blir firefelts motorveg med brei midtdelar. Her sett mot Os og Skogafjelltunellen (foto: AH)
Kor det blir firefelts motorveg med brei midtdelar. Her sett mot Os og Skogafjelltunellen (foto: AH)
Fylkesvegarmen er i full drift mot Åsen med ei høg skjering nær der vegen blir kobla på E39 (foto: AH)
Fylkesvegarmen er i full drift mot Åsen med ei høg skjering nær der vegen blir kobla på E39 (foto: AH)
Også vidare mot Lysefjorden nærmer ein seg arbeid når Vegvesenet utløyser opsjonen med Veidekke (foto: AH)
Også vidare mot Lysefjorden nærmer ein seg arbeid når Vegvesenet utløyser opsjonen med Veidekke (foto: AH)
På denne haugen kjem det rasteplass med tid og stunder (foto: AH)
På denne haugen kjem det rasteplass med tid og stunder (foto: AH)
For fleire av politikarane var det første gang dei såg det enorme anlegget på nært hald (foto: AH)
For fleire av politikarane var det første gang dei såg det enorme anlegget på nært hald (foto: AH)
1 av 10
Slik såg Kvernatjørn ut då Midtsiden vitja området i 2014 (foto: AH)
I dag er tjørnet tappa ned, men skal fyllast opp igjen når vegen er ferdig (foto: AH)
Men delar av tjørnet er fylt ut av steinmassar (foto: AH)
For Skogafjelltunellen kjem ut i skråninga ned mot tjørnet (foto: AH)
Før vegen skrår i terrenget opp mot Lyshorntunellen (foto: AH)
Kor det blir firefelts motorveg med brei midtdelar. Her sett mot Os og Skogafjelltunellen (foto: AH)
Fylkesvegarmen er i full drift mot Åsen med ei høg skjering nær der vegen blir kobla på E39 (foto: AH)
Også vidare mot Lysefjorden nærmer ein seg arbeid når Vegvesenet utløyser opsjonen med Veidekke (foto: AH)
På denne haugen kjem det rasteplass med tid og stunder (foto: AH)
For fleire av politikarane var det første gang dei såg det enorme anlegget på nært hald (foto: AH)

I samband med formannskapet onsdag fekk politikarane seg ein sjelden busstur med synfaring av E39 Svegatjørn-Rådal og ikkje minst moglegheiten til å sjå noko av det dei håpar skal blir ei gullgruve for kommunen - Lyseparken.

Har leig inn ekstra lag

Assisterande prosjektleiar Arne Eltvik, som i planleggingsfasa var prosjektleiar for vegen, fortalde om framdrifta og dimensjonane.

– Det er drivinga av Lyshorntunnellen som er det mest kritiske for tida. Framdriften har kanskje ikkje vore så stor som vi hadde ønskt oss. Mellom anna difor har Veidekke no hyra inn eitt lag frå Skanska og eitt frå NCC i tillegg til sine eigne folk, fortalde Eltvik medan dei svære dumperane dundra forbi med stein og jordmasser.

Mange norske

Han meinte dei no var i god driv.

- Kor mange er det som jobbar på anlegget no, undra politikarane.

– Veidekke har litt over 200 mann i arbeid, omlag 60 av dei driver tunnellen frå Hamre. Dei jobbar i to skift frå seks om morgonen til to om natta. Totalt så driv ein no 10 stuffar på denne kontrakten. Fire i Skogafjelltunellen og seks i Lyshorntunellen, forklarte Eltvik.

– Er det mange utenlandske arbeidarar, undra Tone Hepsøe (Ap).

– Nei, det er overtal av norske. Alle tunelldrivarane er norske. Nokre av lastebilførarane har utanlandske namn, men også der der det i stor grad ein norsk arbeidsstokk.

Meir lausmasse enn dei trudde

Eltvik, som saman med Terje Søviknes (Frp) freista å få lov til å byrja på fylkesvegarmen til Åsen før sjølve E39 blei vedteken fortalde at dei fekk seg nokre overraskingar då dei tok til i området.

– Vi hadde jo håpa på at vi skulle fått bygd fylkesvegen i forkant, for då kunne vi ha kome inn her med borerigg og gjort meir nøyaktige grunnundersøkingar. Diverre avslørte vegdirektoratet meg då dei spurte om det var brukt for fylkesvegen om ikkje E39 blei vedteken. Eg blei svar skuldig.

– Dei avslørte meg òg, skaut Søviknes inn til latter for forsamlinga.

– Når vi endeleg kom inn her med boreriggen så viste det seg at det var meir lausmasser enn det vi hadde venta. Myrmassene legg vi no i deponi og freister å få tørka ut, forklarte den assisterande prosjektleiaren.

Spennande? Vil du ha ukas høgdepunkt i innboksen?

Last ned Midtsiden-appen idag

No kan du følgja nyhende frå Os - rett i appen.

  • Gratis å lasta ned
  • Bli varsla straks noko skjer
  • Tilgjengeleg i App Store og Google Play Store
Last ned appen

For å få tilgang til alle sakene i appen må du vera abonnent.