Over 54 milliardar til Hordaland
NTP 2018-2029 blei lagt fram i dag. – Vestlandet bli betydeleg oppgradert med denne satsinga, seier regionvegsjef Helge Eidsnes.
Oppstart både på Rogfast og Sotrasambandet:
Stortingsmeldinga Nasjonal transportplan (NTP) 2018-2029 vart lagt fram av regjeringa onsdag. Den kjem litt over eitt år etter at Statens vegvesen og dei andre transportetatane la fram grunnlagsdokumentet for denne planen.
-Stortingsmeldinga gjev oss gode avklaringar på korleis vegnettet på Vestlandet skal utviklast dei neste 12 åra. Og vi får nok å gjere på. Vi kjem no blant anna til å starte så raskt som råd med bygginga av Sotrasambandet og Rogfast.
– Det siste vil utan tvil vere det største vegprosjektet vi nokon sinne har sett i Norge, og det vil gje ei ny tidsrekning for samferdsla på Vestlandet, seier regionvegsjef Helge Eidsnes i ei pressemelding i dag.
Satsar på E39
I tillegg til store investeringar i Rogaland og Hordaland, er det også lagt opp til ei vidare utvikling av E39 i Sogn og Fjordane. Der vert det ny veg langs Jølstravatnet, utbering av vegen mellom Myrmel og Lunde i Gaular kommune, og omkøyringsveg forbi Vadheim i siste seksårsperiode. I tillegg er det sett av 1 milliard kroner til utbetring av E39 mellom Byrkjelo og Sandane.
Sjå liste over alle investeringsprosjekt til veg her: Meld. St. 33 vedlegg 1 side 320-325
- Sjølv om dei store fjordkryssingsprosjekta får stor merksemd, er det viktig for oss å få vekk flaskehalsane som dagleg er til hinder for trafikantane. Difor er det positivt at vi no kjem i gang og kan starte bygginga av ny tunnel mellom Myrmel og Lunde.
– Legg ein til E39-investeringane på Svegatjørn-Rådal i Hordaland, samt Ålgård-Hove og Smiene-Harestad i Rogaland, så vil hovudfartsåra på Vestlandet bli betydeleg oppgradert med den satsinga som no ligg i stortingsmeldinga, seier Eidsnes.
Sjølv om det kjem pengar til mange nye prosjekt, legg regjeringa opp til at Statens vegvesen skal utgreie fleire store prosjekt med tanke på gjennomføring i siste seksårsperiode.
- Ja, det stemmer. Både når det gjeld Hordfast og E16 frå Arna til Voss har vi fått i oppdrag å utgreie meir med tanke på enklare standard og reduserte kostnader.
– I tillegg skal vi syte for at alle prosjekt som er prioritert i andre del av perioden skal ha ferdige planar. Dette arbeidet er vi allereie godt i gang med, mellom anna på E134 Røldal-Seljestad, seier regionvegsjefen.
Løyvingar til skredsikringsprosjekt
Regjeringa legg opp til å rassikre to vegstrekningar i regionen i første seksårsperiode. Det er rv. 13 Vik-Vangsnes og rv. 5 Kjøsnesfjorden.
- Her skal det byggast tunnalar begge stadane, og det er det einaste som gjev fullgod sikring mot skred på desse strekningane. Eg merkar meg elles at det i siste seksårsperiode framleis skal satsast mykje på skredsikring i vår region.
– Blant anna med sikring av den rasutsette E16 gjennom Nærøydalen, E39 ved Skjersura (Jølster) og i Våtedalen (Jølster/Gloppen). Også på rv. 13 ved Rødsliane (ikkje Rødsliane i Os) og Melkeråna ligg det inne pengar til to tunnelar, seier Eidsnes.
Byutvikling i Bergen og Stavanger
Både i Bergen og Stavanger blir det i desse dagar forhandla fram avtalar med kommunane og fylkeskommunane. Desse avtalen skal forplikte partane til å tenke meir miljøvenlege løysingar. Det blir gjort gjennom såkalla byvekstavtalar, der hovudmålet er betre arealplanlegging, tilrettelegging for gåande og syklande, samt auka kollektivtrafikk.
– Desse bypakkane som vi skal administrere er viktige og verkeleg store miljøsatsingar. To av dei er godt kjente, som Bybane-satsinga i Bergen og Bussveien i Stavanger.
– I stortingsmeldinga er det sett av 66 milliardar kroner til ni byområde i Norge dei neste tolv åra, så får forhandlingane avklare korleis pengane skal brukast, avsluttar Eidsnes.