Lokal | 27. mars 2014

– Trafikkulykker gjer vondt

E39 Svegatjørn-Rådal: Prosjekteringsleiar Kelly Iversen i vegvesenet fortel om ulike kjensler knytt til vegprosjekt.

– Trafikkulykker gjer vondt
Kelly Iversen nyt roen og sola ved Kvernatjørna (foto: Andris Hamre)
Andris Hamretorsdag 27. mars 2014 07:44

Bildeserie:

Like bak Iversen kjem brua som er regulert inn for å ta omsyn til augestikkarane (foto: AH)
Like bak Iversen kjem brua som er regulert inn for å ta omsyn til augestikkarane (foto: AH)
Kontrollingeniør Jostein Hårklau ved myrene som skal skjermast for å ta vare på augestikkarane (foto: AH)
Kontrollingeniør Jostein Hårklau ved myrene som skal skjermast for å ta vare på augestikkarane (foto: AH)
Geir Brekke og Jostein Hårklau dokumenterar mogleg deponi for jord- og myrmasser (foto: AH)
Geir Brekke og Jostein Hårklau dokumenterar mogleg deponi for jord- og myrmasser (foto: AH)
Det moglege deponiet ligg på høgda til høgre. Vatnet og området rundt vil bli deponi for stein (foto: AH)
Det moglege deponiet ligg på høgda til høgre. Vatnet og området rundt vil bli deponi for stein (foto: AH)
Tunellen gjennom Skogafjellet vil koma ut omlag midt på bilete (foto: AH)
Tunellen gjennom Skogafjellet vil koma ut omlag midt på bilete (foto: AH)
Før den går vidare nordover. Merkepinnene er omlag midt i motorvegen (foto: AH)
Før den går vidare nordover. Merkepinnene er omlag midt i motorvegen (foto: AH)
Representantane for vegvesenet litt sør for avkøyringa til industri-/butikkområdet i Endelausemarka (foto: AH)
Representantane for vegvesenet litt sør for avkøyringa til industri-/butikkområdet i Endelausemarka (foto: AH)
Her kjem det rasteplass med servicehus og benkar (foto: AH)
Her kjem det rasteplass med servicehus og benkar (foto: AH)
1 av 8

Traseen for nyevegen er staka ut gjennom Endelausemarka. På rekkje og rad står pinnane som viser at her skal vegen gå.

Tysdag var Midtsiden med då prosjekteringsleiar Kelly Iversen, kontrollingeniør Jostein Hårklau og kommunikasjonsrådgjevar Geir Brekke tok dei pågåande geologiske undersøkingane nærmare i augesyn.

– Dette er eit utruleg spennande prosjekt å jobba med.

– Omfanget er stort med i overkant av 26 kilometer tunell som skal drivast ut. Dei lausmassane skal plasserast, samstundes som vi skal ta omsyn til naturmangfaldet og augestikkarane i vassdraga ned mot Hestatjørna.

Prosjektet er eit av dei større på Statens vegvesen region vest sitt bord.

– Det er trass alt ein motorveg vi skal byggje, fortel Iversen.

Trafikktryggleik viktig

Vegen blir bygd med to separate løp, eitt for nordgåande og eitt for sørgåande trafikk.

– Dette vil vera med på å gjera trafikktryggleiken betre.

– Eit trafikkuhell er noko av det verste som kan skje. Også for oss som har vore med på å planlegga og prosjektera vegen gjer det vondt når slikt skjer.

– Då byrjer gjerne tankane å kretsa kring spørsmål som «kunne vi gjort noko annerleis for å hindra uhellet?», «er det ei siktlinje vi ikkje har fanga opp?», «kunne kurvaturen vore ein annan?».

– Vi veit jo at ein del trafikkulykker skjer som følgje av rus eller ville handlingar. Desse er det vanskeleg for oss å gjera noko med. Det vi må fokusera på er å gjera sjølve vegen så trygg som overhovudet mogleg, seier Iversen.

Fekk ein sorgreaksjon

Prosjekteringsleiaren, som tidlegare har delteke i orientering, fortel at det første møtet med Endelausemarka blei sterkt.

– Eg fekk ein form for sorgreaksjon første gong eg var her inne. Den stille og urørte naturen gjorde inntrykk.

– Det er fint å sitja på ein stubbe og sjå utover vatnet, men vegen skal byggast og då er det vår oppgåve å gjera det på best mogleg måte, også med omtanke til naturen.

– Dei områda som i anleggsperioden blir nytta, og som ikkje skal bli ein del av vegen eller industriområdet vil vi prøva å tilbakeføra til naturen så godt det lar seg gjera.

– Vi må òg sørgja for at avrenning frå deponia ikkje skjer ut i sårbart området, påpeikar Iversen, som har vore med på prosjektet sidan oppstarten i 2008/09.

– Men allereie i 1986 skreiv eg mine første timar på ny veg mellom Os og Bergen. Det har vore ein lang prosess fram til der vi er i dag, avsluttar Kelly Iversen.

Fakta om E39 Svegatjørn – Rådal

  • 16 250 meter ny E-39
  • Totalt 18 000 meter hovudveg
  • 1300 meter ny fylkesveg med gang- og sykkelveg
  • Totalt 26 km tunell fordelt på to løp + servicetunellar
  • Finansierast gjennom bompengar og statlege midlar
  • Totalkostnad: 6,2 milliardar kroner (2012-tal)
  • Ligg no i Samferdselsdepartementet for utarbeiding av bompengeproposisjon.
  • Kjem truleg opp i Stortinget før sommaren.
  • Oppstart: 2015
  • Truleg opning: 2020

Spennande? Vil du ha ukas høgdepunkt i innboksen?

Les meir om

Last ned Midtsiden-appen idag

No kan du følgja nyhende frå Os - rett i appen.

  • Gratis å lasta ned
  • Bli varsla straks noko skjer
  • Tilgjengeleg i App Store og Google Play Store
Last ned appen
For å få tilgang til alle sakene i appen må du vera abonnent.