Vil rusta opp og utvida
Solstrand søkjer om dispensasjon frå arealplanen for å rusta opp kai frå 1917. Håper igjen å kunna ta imot Statsraad Lehmkuhl.
Djupvasskaia på neset framfor Solstrand Bad og Hotel blei bygd i 1917, ikkje minst for at Midthordland skulle kunna legga til på si rute mot Folgefonnhalvøya.
Med åra har krava og båtane endra seg vesentleg og hotellet ser eit behov for å få rusta opp kaianlegget.
– I dag opplever vi at fleire og fleire båtar ikkje kan legga til den gamle, vesle kaien vår - både fordi den er altfor kort, og fordi den har ein noko ugunstig posisjon, forklarer Børrea Schau-Larsen i søknaden til kommunen.
Fjorden – ein del av opplevinga
I sommarsesongen, frå april til september, er kaien eit viktig tilbod til gjestane på hotellet, både for å koma sjøvegen til og frå hotellet, men òg for å få oppleva fjorden under opphaldet.
– Vi ønskjer å foredla det vesle neset, og gjera det langt meir tilgjengeleg og brukarvennleg enn det framstår i dag. Og vi ser det som heilt vesentleg for våre gjestar at båtar skal kunna legga til hos oss, både for fjordturar, båt til Bergen og nye skip som skal døypast, skriv Schau-Larsen.
Opprustinga vil òg omfatta stiane frå kaien til hotellet.
– I dag har vi ein vanskeleg tilkomst til kaien og den er ikkje eigna for rullestol eller transport av bagasje.
Statsraaden som mal
Lengda på kaien er ifølgje teikningane i søknaden på 55,3 meter, kaien vil bli på kote 2 og forblenda med naturstein frå Jondal.
– VI velg å følgja Statsraad Lehmkuhl sine spesiflkasjonskrav for kai. Solstrand sin grunnleggjar Christian Michelsen er avbilda på hotellet sammen med mellom anna Statsraad Lehmkuhl. Skipet og hotellet er forankra i felles historie frå regionen, forklarer Schau-Larsen.
Bergen og Omland Hamnevesen, som forvaltar havne og farvannsloven, stiller seg i ein førehandsuttale positive til tiltaket.
– Ut frå dei opplysningane vi har mottatt kan vi ikkje sjå at tiltaket vil vera problematisk etter havneloven, heiter det i uttalen frå havnevesenet.