Krysset mellom E39 Halhjemsvegen og Lepsøyvegen er, også etter at fartsgrensa blei sett ned frå 80 til 70 km/t og omringa av fotoboksar, eit ulykkes-utsett kryss.
I februar i fjor starta vegvesenet på ein ny reguleringsplan for krysset, som blei lagt fram i haust.
Planen har gått sine rundar i det lokalpolitiske systemet, og har vore ute til høyring. Tysdag var den oppe til endeleg godkjenning.
– Vi har hatt gruppemøte på dette og ønskjer å få lagt til eit kulepunkt, sa Inrid Netland (Sp), og forklarte kvifor.
– Nytt felt sperrar for sikta
Netland var skeptisk til det nye avkjøringsfeltet som er teikna inn for dei som kjem frå Os og skal mot Lepsøy.
– Kjem det ein lastebil eller buss i dette feltet kan den koma til å sperra sikta for dei som står på Lepsøyvegen og skal mot Os. Her kan det oppstå farlege situasjonar, fryktar ho.
I plan- og bygningsutvalet i februar fortalte vegvesenet at krysset kan koma til å bli lysregulert.
– Eg meiner at vi skal legga inn eit kulepunkt, som eit rekkefølgjekrav, der vi godkjenner planen mot at det blir bygd lysregulering frå dag éin. At dei ikkje får bygga denne avkjørsla før lysregulering er bestemt og med i prosjektet.
Fekk lite støtte
Harald Døsen (Ap) var den einaste som frå talarstolen gav Netland litt støtte.
– Vegvesenet seier jo sjølv at denne løysinga ikkje er heilt god. Men dei seier samtidig at det er det beste dei får til når det ikkje er plass til rundkjøring.
Arild Mads Nilsen (Ap) viste til cirka 35 års erfaring som yrkessjåfør og sa han ikkje var i tvil om at det nye krysset er langt betre enn dagens kryss, men presiserte at fartsgrensa er avgjerande for tryggleiken. Han vil heller ha 60 enn 70 km/t som grense forbi krysset.
Frå Frp fekk Netland mindre støtte. Både Gustav Bahus, leiar for samferdslekomiteen i Hordaland fylkeskommune, og ordførar Terje Søviknes, meinte det kunne vera uansvarleg for lekfolk å overprøva ingeniørane hos Statens vegvesen.
– Eg vil åtvara mot å legga denne type føring på prosjektet. Eg har ikkje grunnlag for å seia om krysset er godt eller ikkje. Her må vi stola på ingeniørane frå vegvesenet, dei som kan faget.
– Uhørt!
Ingrid Netland blei provosert over samanlikninga frå Frp, spesielt frå ordføraren.
– Viss ikkje vi lekfolk skal få lov å ha synspunkt så kan vi legga ned heile kommunestyret. Det er ikkje alt vegvesenet bygger som er like perfekt, og då synest eg det skal vera høgde for at vi politikarar, ingeniør eller ikkje, skal få lov å koma med synspunkt.
– Eg ville løfta dette til debatt, og tåler å tapa kampen. Men eg blir forbanna når eg blir skjemt ut på denne måten.
Seint ute
Terje Sperrevik frå TvS tok også ordet i saka.
– No er reguleringsplanen oppe til 2. gongsbehandling, og då er det seint å koma med noko slikt.
– Dei som meiner dei har gode poeng må koma tidlegare på banen. Eg synest vi skal gå for dette slik det ligg i innstillnga til vedtak.
Søviknes meiner han ikkje var ufin med Netland, men at det er i seinaste laget å koma med denne form for innspel.
– Å betra dette krysset har høg prioritet og reguleringsplanen var tysdag på sin, til saman, fjerde runde i lokalpolitisk behandling.
Oppstart i 2017?
Neste steg no er for vegvesenet å finna finansiering til prosjektet.
– Eg meiner det skal ligga ein del midlar til trygging av E39, og eg vil no kontakta vegvesenet for å høyra om det stemmer, og om kor raskt vi kan koma i gang med prosjektet, seier Søviknes.
Avdelingsdirektør i Statens vegvesen avdeling Hordaland, Olav Finne, seier han ikkje har denne oversikta lett tilgjengeleg.
– Men det er ikkje umogleg at det stemmer, seier han, og viser Midtsiden vidare til kollega Erling Hodneland.
– Det stemmer at det er sett av midlar, førebels 20 millionar til oppstart i 2017, seier Hodneland.
– Det opp til politiske prosessar å eventuelt prioritera prosjektet, å flytta oppstartdato fram eller tilbake, men det er ikkje sånn at det skjer noko meir umiddelbart.