Kanongøy på open båt

Tre av båttypane som var sentrale i flukta til kanadiarane låg til kai i Os hamn.

Matros Maren Andreassen passa på mens brørne Sebastian og Marius Evensen testa siktet på den eine kanonen. (Foto: KVB)
Kjetil Vasby Bruarøy
Kjetil Vasby Bruarøysøndag 06. okt. 2019 14:25

Bildeserie:

Skipssjef Roger Hoel. (Foto: KVB)
Både Snøgg, oselvar og Shetlandsbuss blei brukt til flukta for 75 år sidan. (Foto: KVB)
I går var det open båt. (Foto: KVB)
KNM Hitra er einaste norske marinefartøy frå WW2 som framleis er i drift. (Foto: KVB)
Ungane viste stor interesse for kanonane. (Foto: KVB)
Om bord er den eit museum. (Foto: KVB)
Hitra gjekk med mannskap på 20-25. (Foto: KVB)
Captains cabin. (Foto: KVB)
Skipssjef Roger Hoel. (Foto: KVB)
Både Snøgg, oselvar og Shetlandsbuss blei brukt til flukta for 75 år sidan. (Foto: KVB)
1 av 8
Både Snøgg, oselvar og Shetlandsbuss blei brukt til flukta for 75 år sidan. (Foto: KVB)
I går var det open båt. (Foto: KVB)
KNM Hitra er einaste norske marinefartøy frå WW2 som framleis er i drift. (Foto: KVB)
Ungane viste stor interesse for kanonane. (Foto: KVB)
Om bord er den eit museum. (Foto: KVB)
Hitra gjekk med mannskap på 20-25. (Foto: KVB)
Captains cabin. (Foto: KVB)
Skipssjef Roger Hoel. (Foto: KVB)

Frå fredag har det vore markering av 75-årsjubileum for redningsaksjonen etter naudlandinga på Haugland under andre verdskrig.

Les meir om markeringa og minneskriv med detaljar om naudlandinga og den vellykka aksjonen.

I dag er det turmarsj til Botnahytta, i går var fleire hundre på markering på landingsplassen på Baggane på Haugland. Midtsiden kjem tilbake med eiga sak frå markeringa på Haugland.

Så heldt jubileet fram med opne båtar i Os hamn og middag for inviterte gjestar i Oseana Kafé og Restaurant.

– Godt oppmøte og stor interesse

Både oselvar, skøyta Snøgg og KNM Vigra blei brukt for å få dei seks kanadiarane i skjul ulike stadar i Os, Samnanger og Austevoll, og seinare til Shetland.

Både oselvarar, Snøgg og søsterskipet til «Shetlands-Larsen» sin Vigra var i Os hamn i går.

– Vi la til kai ein god halvtime før det var annonsert at vi skulle ha open båt, og då sto det allereie ein god gjeng på kaien og venta, fortel Roger Hoel, ein av skipssjefane som skiftar på å reisa på tokt med det som no er ein museumsbåt.

– Det er jo ein del å sjå på om bord, og mange viser stor interesse. Ungane er veldig glade i kanonane våre.

To av ungane som sat på fordekket og styrte ivrig på med ein kanon, var brørne Sebastian og Marius Evensen.

– Vi visste ikkje om dette, men såg eit kult fly og køyrde til Ulven for å sjå om det var noko på gang. Det var det ikkje, men vi var glade då vi kom til hamna og såg båtane.

Flyet var eit Orion som flaug traseen over Haugland frå 1944.

Bygd for ubåtjakt

KNM «Hitra» er ein av tre ubåtjagarar som den norske marinen fekk av USA i 1943. Skipet blei brukt av Shetlandsgjengen i siste del av andre verdskrig.

Etter krigen gjekk den som kystvakt fram til 1953, då ho blei lagt i opplag og seks år seinare selt. I 1981 blei Hitra funnen delvis under vatn i Sverige. Etter pengeinnsamling kom den på kjølen igjen, og har frå 1987 segla som museumsskip.

Det blei bygd 878 tilsvande skip. KNM «Hitra» er siste i sitt slag som går i nesten opprinneleg stand, og det einaste marinefartøyet frå andre verdskrig som framleis er i drift.

Lengde: 111 fot
Bredde: 18 fot
Framdrift: Frå 1999 2 stk. MTU 8V 183 TE 72, kvar på 550 hk.
Mannskap: 10 (tidlegare 20-25)

Spennande? Vil du ha ukas høgdepunkt i innboksen?

Les meir om

Bli medlem du også!

Di støtte gir liv til lokalavisa vår.

  • Tilgang til alt innhald
  • Utan bindingstid
  • Sommartilbod frå 5 kr
Få sommartilbodet

Abonnementet blir fornya kvar måned. Du kan seia opp kor tid du vil, og blir då ikkje belasta for neste periode.