Kultur | 09. aug. 2022

Markerte 90-årsdagen med fire generasjonar - og eit museum av ei utstilling

Er-An Bilverksted fekk mange gjestar på Røykenes laurdag.

Fire generasjonar: Dag sin son Ronny med William på armen, mamma Laila til høgre. (Foto: Kim Ove Linde)
Kjetil Vasby Bruarøy
Kjetil Vasby Bruarøytirsdag 09. aug. 2022 09:08

Laurdag markerte Dag Andersen med kollegaer, familie, kundar og andre gjestar at Er-An Bilverksted er 90 år.

Bestefar Erling Andersen (senior) starta verkstaden i 1932.

Dette er same år som Donald Duck blei skapt, NRK blei statsbedrift og Norheimsund sentrum brann ned.

Så dreiv Dag sin far Jahn den til midten på 1980-talet, då han blei sjuk, og nyutdanna Dag tok over leiinga. Verkstaden og bensinstasjonen blei skilt i to firma i starten på 1990-talet.

Dag Andersen overtok verkataden i 1985. I 1990 blei verkstaden og bensinstasjonen skilt i to firma. (Foto: Kjetil Vasby Bruarøy)
Les ògFeirar 90 år med verkstad

Rundt 200 besøkte verkstaden i løpet av den fire timar lange dagen med open verkstad.

– Vi fekk delt ut 160 kakestykke og allereie første timen gav vi ut 90 lodd. Det var trekning kvar time, i tillegg til ein noko krevjande quiz, der deltakarane blant anna måtte fortelja kva utstilt, gamalt verktøy tidlegare blei brukt til, fortel innehavar Dag Andersen.

Ingen klarte alle 13, men fem deltakarar hadde 12 rette.

Bildeserie:

Dag la også opp til at gjestane kunne prøva noko av utstyret. (Foto: Kim Ove Linde)
Godt besøk. (Foto: Kim Ove Linde)
Vanskeleg quiz, fint kassapparat, eit apparat som var i bruk til midten på 1970-talet. (Foto: Kim Ove Linde)
Dag la også opp til at gjestane kunne prøva noko av utstyret. (Foto: Kim Ove Linde)
Godt besøk. (Foto: Kim Ove Linde)
1 av 3
Godt besøk. (Foto: Kim Ove Linde)
Vanskeleg quiz, fint kassapparat, eit apparat som var i bruk til midten på 1970-talet. (Foto: Kim Ove Linde)
Dag la også opp til at gjestane kunne prøva noko av utstyret. (Foto: Kim Ove Linde)

Det var ikkje berre quizen som bydde på blikk tilbake i tid.

– Eg liker å ta vare på gamle ting, og det kom godt med på ein dag som denne.

I utstillinga sto blant anna ein A Ford 1929 modell, altså same år som bestefar og grunnleggar Erling Andersen fekk fagbrev, ein Chevrolet frå 1949 som liknar den bestefaren hadde, ein Volvo Ekspress frå 1972, som far Jan hadde til å køyra ut parafin til kundane i.

Bilverkstaden var også forhandlar av motorsyklar frå Jawa og Tempo. Både Dag sine eigne Jawa-ar og fetter Tore Henrik Drange sin Tempo var stilt ut.

Bildeserie:

Scooteren, som Dag blant anna har hatt med seg til Jawa-treff i Danmark, blei første gong registrert rundt 1960. (Foto: Kim Ove Linde)
Denne Ford-en er like gamal som fagbrevet til bestefar Erling frå 1929. (Foto: Kim Ove Linde)
Klar for open dag med bilar tilsvarande dei bestefar og far køyrde i utstilling. (Foto: Kim Ove Linde)
Volvoen blei brukt til å køyra parafin til kundane. (Foto: Kim Ove Linde)
Kunde Øystein Tomassen sin R8 coupé med V10-motor var òg stilt ut. (Foto: Privat)
Verkstaden selte også motorsyklar, som Tempo, her representert ved fetter Drange sitt eksemplar. (Foto: Kim Ove Linde)
Og Dag sin Jawa frå 1950-talet. Sykkelen var ferdig restaurert i fjor. (Foto: Kim Ove Linde)
Dag har også overtatt onkel Øivind sin Jawa 175 kubikk scooter som tante Åse køyrde. (Foto: Kim Ove Linde)
Scooteren, som Dag blant anna har hatt med seg til Jawa-treff i Danmark, blei første gong registrert rundt 1960. (Foto: Kim Ove Linde)
Denne Ford-en er like gamal som fagbrevet til bestefar Erling frå 1929. (Foto: Kim Ove Linde)
1 av 8
Denne Ford-en er like gamal som fagbrevet til bestefar Erling frå 1929. (Foto: Kim Ove Linde)
Klar for open dag med bilar tilsvarande dei bestefar og far køyrde i utstilling. (Foto: Kim Ove Linde)
Volvoen blei brukt til å køyra parafin til kundane. (Foto: Kim Ove Linde)
Kunde Øystein Tomassen sin R8 coupé med V10-motor var òg stilt ut. (Foto: Privat)
Verkstaden selte også motorsyklar, som Tempo, her representert ved fetter Drange sitt eksemplar. (Foto: Kim Ove Linde)
Og Dag sin Jawa frå 1950-talet. Sykkelen var ferdig restaurert i fjor. (Foto: Kim Ove Linde)
Dag har også overtatt onkel Øivind sin Jawa 175 kubikk scooter som tante Åse køyrde. (Foto: Kim Ove Linde)
Scooteren, som Dag blant anna har hatt med seg til Jawa-treff i Danmark, blei første gong registrert rundt 1960. (Foto: Kim Ove Linde)

– R-12121 var far sin. Han kjøpte den av ein kar frå Strandvik, som hadde kjøpt den ny på 1950-talet.

– Då eg overtok den gamle sykkelen, sa eg til første eigar at eg skulle koma til Strandvik å visa den når eg var ferdig med restaureringa. 20-30 år seinare, i fjor sommar, var eg endeleg ferdig, seier Dag og ler.

Besøket hos første eigar, som no er i 80-åra, blei ei flott oppleving.

– Han saumfarte sykkelen, mimra over ulike delar av den, og var glad for å sjå den i god stand igjen.

Bildeserie:

Fire generasjonar og ei kone, f.v.: Ronny med William på armen, foreldra Dag og Linda og bestemor og oldemor Laila. (Foto: Kim Ove Linde)
F.v. Dag kledd som bestefar, Kim Ove som neste generasjon og Joakim i dagens mekanikerantrekk. (Foto: Privat)
Grunnleggar Erling Andersen skrudde på bilar i skjorte og slips, som var vanleg på 1930-talet. (Foto: Ukjent/Kim Ove Linde)
Fire generasjonar og ei kone, f.v.: Ronny med William på armen, foreldra Dag og Linda og bestemor og oldemor Laila. (Foto: Kim Ove Linde)
F.v. Dag kledd som bestefar, Kim Ove som neste generasjon og Joakim i dagens mekanikerantrekk. (Foto: Privat)
1 av 3
F.v. Dag kledd som bestefar, Kim Ove som neste generasjon og Joakim i dagens mekanikerantrekk. (Foto: Privat)
Grunnleggar Erling Andersen skrudde på bilar i skjorte og slips, som var vanleg på 1930-talet. (Foto: Ukjent/Kim Ove Linde)
Fire generasjonar og ei kone, f.v.: Ronny med William på armen, foreldra Dag og Linda og bestemor og oldemor Laila. (Foto: Kim Ove Linde)

Sjølv hadde Dag kledd seg likt som bestefaren under markeringa, mens kollega og fetter Kim Ove Linde var kledd som neste generasjon, Jan Andersen, og yngste kollega Joakim Titlestad gjekk i dagens antrekk.

– Skjorte og slips under kjeledressen?

– Det var vanleg på den tida. Det var ikkje kven som helst som eigde bilar på 1930-talet, og heller ikkje kven som helst som kunne reparera dei, forklarer Dag om statusen på yrket då bilar var eit nyare fenomen som transportmiddel.

Bildeserie:

Gjestane var rause med blomar og helsingar på 90-årsdagen. (Foto: Kim Ove Linde)
Rundt 50 kom til middag på kvelden. Her tar Linda imot tidlegare tilsett Asbjørn Gill. (Foto: Kim Ove Linde)
Der blei det mimring med historiar og bildeframvising, som her, då Laila og Jahn tok imot Mobile-leiinga under opning av nyare stasjon i 1986. (Foto: Privat)
Gjestane var rause med blomar og helsingar på 90-årsdagen. (Foto: Kim Ove Linde)
Rundt 50 kom til middag på kvelden. Her tar Linda imot tidlegare tilsett Asbjørn Gill. (Foto: Kim Ove Linde)
1 av 3
Rundt 50 kom til middag på kvelden. Her tar Linda imot tidlegare tilsett Asbjørn Gill. (Foto: Kim Ove Linde)
Der blei det mimring med historiar og bildeframvising, som her, då Laila og Jahn tok imot Mobile-leiinga under opning av nyare stasjon i 1986. (Foto: Privat)
Gjestane var rause med blomar og helsingar på 90-årsdagen. (Foto: Kim Ove Linde)

På kvelden kom fleire gamle, trufaste kundar, og nokre tidlegare tilsette, på middag på Er-An Veikro.

– Vi blei rundt 50 deltakarar, og det blei ei heilt fantastisk stund med historieforteling og mimring frå tidlegare epokar på Er-An. Ein av gjestane, Henny Haugetun, er like gamal som stasjonen.

– Eg hugsar sjølv då eg var gutunge og fylte bensin for ho. Henny bestilte for den tida for 30 kroner på bobla si, minnast Dag.

Spennande? Vil du ha ukas høgdepunkt i innboksen?

Bli medlem du også!

Di støtte gir liv til lokalavisa vår.

  • Tilgang til alt innhald
  • Utan bindingstid
  • Fra 36 kr/uke
Se priser

Abonnementet blir fornya kvar måned. Du kan seia opp kor tid du vil, og blir då ikkje belasta for neste periode.